برای ثبت درخواست چاپ کارت موارد زیر الزامی است.

1- نامه‌ای با سربرگ شرکت و تایپ شده به همراه مهر و امضای رسمی شرکت برای درخواست صدور کارت به همراه جزئیات و تعداد کارت‌های درخواستی.

2- فایل حاوی اطلاعاتی که بر روی کارت‌های درخواستی چاپ خواهد شد که باید به صورت تایپ شده و در فرمت Excel یا Word ارسال شود.

3- فایل یا اسکن تصاویر پرسنلی باید در یک فایل zip قرار داده شود و شماره پرسنلی هر فرد باید بر روی نام هر تصویر نوشته شود. در صورتی که امکان ارسال عکس به صورت دیجیتال وجود ندارد، می توانید آن را از طریق پست به دفتر مرکزی شرکت علم و صنعت هرمزگان ارسال کنید.

4- عکس پرسنلی باید به سایز استاندارد باشد. سایز فایل عکس پرسنلی مهم نیست، اما روزشنی آن باید حداقل 200 dpi و حداکثر 300 dpi باشد. (در اینجا منظور از dpi واحد Pixels per Inches است.)

برای چاپ اولین کارت، موارد زیر باید ارائه شود:

1- لوگوی شرکت برای استفاده در طراحی کارت.

2- ارسال طرح مدنظر که می‌تواند از طرح‌های سایت شرکت علم و صنعت باشد (اگر طرح خاصی مورد پسند قرار گرفته است).

3- فایل حاوی طرح کارت باید ارائه شود (در صورتی که مشتری آن را ارائه کرده است). فرمت ترجیحا Tiff یا Psd است، اما در نهایت می‌تواند به فرمت jpg باشد. 4سایز فایل 5/5 در 8/5 سانتی متر یا 5/6 در 8/77 سانتی متر باشد.
5– رزولوشن طرح300 dpi باشد. (منظور از dpi واحد Pixels per Inches می باشد.)
تذکر: رعایت حداقل فاصله 3 تا 5 میلی متر از لبه طرح و گزینه ها و اطلاعات درج شده بر روی کارت (به غیر از تصویر پس زمینه کارت) در طرح الزامیست.
6- نامه سربرگ دار تایپ شده به همراه مهر و امضای شرکت به صورت رسمی جهت تاییدیه طرح چاپ شده یا ارسال شده برای مشتری